Genel

İstanbul Üniversitesi Sınavsız İkinci Üniversite

İKİNCİ ÜNİVERSİTE NEDİR?

Halen herhangi bir yükseköğretim kurumunun lisans(4 yıllık) programlarında eğitimine devam etmekte olan öğrenciler ile bu programlardan mezun olan öğrenciler, açık öğretim sistemi ile yürütülmekte olan programlara, mevcut okudukları veya mezun oldukları programlardan farklı olmak kaydıyla, üniversite sınavına girmeden kayıt yaptırarak öğrenimlerine devam edebilirler. Belirtilen şartları sağlayan öğrenci ve mezunlara ikinci bir yüksekokul okuma şansı veren bu sistem, ikinci üniversite olarak tanımlanmaktadır.

NEDEN İKİNCİ ÜNİVERSİTE?

  • Hayalini kurduğunuz, ancak çeşitli sebeplerle başlayamadığınız ikinci bir bölüm okuma şansına ikinci üniversite ile sahip olabilirsiniz.
  • Üniversite sınavları ile yerleştiğiniz bölümün sizin yapınıza uygun olmadığını fark edip ikinci üniversite ile farklı bir kariyer planlayabilirsiniz.
  • Sahip olduğunuz iş ile yarınlarınız arasında bir bağlantı kuramıyorsanız ikinci üniversite ile yeni bir gelecek planlayabilirsiniz.
  • Hayatınızda her şey yolunda gitse de merakınızı gidermek, ilgi alanlarınız hakkında detaylara sahip olmak ve entelektüel birikiminizi artırmak için ikinci üniversiteyi tercih edebilirsiniz.
  • Ajandanızda örgün eğitime devam etmek için uygun zaman aralığı yoksa ikinci üniversite ile açık öğretim programlarına randevu verebilirsiniz.
  • Eğitiminizi, hayatınıza rağmen değil hayatınızla birlikte sürdürmek istiyorsanız; sınavlara hazırlanmaktan sıkıldıysanız ve şartların esnekliğine inanıyorsanız ikinci üniversite ile rahat bir nefes alabilirsiniz.
  • Türkiye’nin neresinde olursanız olun İstanbul Üniversitesi standartlarında eğitim alma imkanına ve İstanbul Üniversitesi’nden mezun olma şansına ikinci üniversite ile ulaşabilirsiniz.

KİMLER BAŞVURABİLİR?

İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi açık öğretim programlarına ikinci üniversite kapsamında başvuru yapabilmeniz için aşağıda belirtilen niteliklerden birisini taşımanız gerekmektedir:

  • Örgün öğretimin lisans düzeyindeki herhangi bir programına Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi(ÖSYM) tarafından yerleştirilenler ile bu programlardan mezun durumda olanlar
  • ÖSYM’nin Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzunda yer alan Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ndeki(KKTC) üniversitelerin lisans programlarında okuyan öğrenciler ya da mezun durumda olanlar
  • Yükseköğretim Kurumları tarafından yapılan Yabancı Uyruklu Öğrenci Seçme Sınavı ile Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarının lisans düzeyindeki programlara yerleştirilen yabancı uyruklu öğrenciler
  • Uyruklarından biri T.C. olan çift uyruklu vatandaşlardan, yurt dışında lisans seviyesinde yükseköğretim kurumlarını bitirerek Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’ndan(YÖK) denklik belgesi alanlar
  • Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi ile Atatürk Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi’nde halen lisans seviyesinde öğrenim görmekte olanlar ile bu programlardan mezun olan öğrenciler

İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi açık öğretim programlarına
ikinci üniversite kapsamında başvurusu kabul edilmeyecek olanlar: 

  • Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi bünyesinde önlisans programları olmaması nedeniyle önlisans programlarında okuyan ya da mezun olan öğrenciler
  • Yurt dışında bir yükseköğretim kurumunda hâlen kayıtlı olan öğrenciler
  • Herhangi bir yükseköğretim programından mezun olamayanlar(kaydı silinenler, ilişiği kesilenler vs.)
  • Herhangi bir örgün yükseköğretim programında kaydı bulunmayanlar
  • İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi öğretim programlarında okumakta olanlar

PROGRAMLAR

İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi bünyesinde bulunan altı(6) açık öğretim programına kontenjan sınırlaması olmaksızın kayıt yaptırabilirsiniz.

 

PROGRAMIN ADI

EĞİTİM TÜRÜ

DÜZEYİ

Coğrafya

Açık Öğretim

Lisans(4 Yıllık)

Felsefe

Açık Öğretim

Lisans(4 Yıllık)

İşletme

Açık Öğretim

Lisans(4 Yıllık)

İktisat

Açık Öğretim

Lisans(4 Yıllık)

Sosyoloji

Açık Öğretim

Lisans(4 Yıllık)

Tarih

Açık Öğretim

Lisans(4 Yıllık)

 

İkinci üniversite ile ilgili her türlü talepleriniz için:

Bilgi Edinme: 0212 440 00 00  Dahili:13104/13105/13128
Çağrı Merkezi: 0212 440 00 44
Fax: 0212 440 18 81

E-mail: auzefdestek@istanbul.edu.tr
Online Destek: http://auzefburo.istanbul.edu.tr/cozum/index.php

 

Kaynak : http://auzef.istanbul.edu.tr/ikinci-universite/iletisim.aspx

Tartışma

One thought on “İstanbul Üniversitesi Sınavsız İkinci Üniversite

  1. 2 yıllık ön lisans mezunları basvuruda bulunabiliyormu pekii?

    Posted by ramazan | 15 Ağustos 2012, 9:00 am

Bir Cevap Yazın

Ağustos 2012
P S Ç P C C P
« Tem   Eyl »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Diğer 2.021 takipçiye katılın

